Stichting JobOn is aanjager van de

Nationale Werkbezoekdag

Over

JobOn is dé landelijke community voor iedereen die een stap wil zetten in de loopbaan

Met inspirerende events en online trainingen vergroot Stichting JobOn het zelfvertrouwen, netwerk en de vaardigheden van het onbenut talent in Nederland.

Maatschappelijke impact

Ondanks de krappe arbeidsmarkt, ervaren nog steeds veel mensen belemmeringen bij het vinden van passend werk. Wij verstaan daaronder; werk dat energie geeft in een omgeving die past. Stichting JobOn heeft de afgelopen jaren diverse initiatieven gelanceerd om de mismatch in de arbeidsmarkt te verkleinen. Naast onze eigen programma’s, werken wij – in opdracht- aan projecten die een bijdrage leveren aan een inclusieve arbeidsmarkt.

Community

JobOn is een vrijwilligersorganisatie. De events worden georganiseerd door werkzoekenden uit ons netwerk. Naast vrijwilligers, werken we ook samen met professionele trainers en eventmanagers om onze maatwerkprogramma’s tot een succes te maken.  Dankzij donaties van deelnemers, subsidies van gemeenten, sponsoring van ondernemers en giften van fondsen werken we aan een duurzame financieringsmix.

Pieter Vermeer, oprichter JobOn

“We geloven in de kracht van netwerken. We zien ook dagelijks dat het resulteert in nieuwe kansen. Juist als je even geen baan hebt, is het belangrijk om je horizon te verbreden en actief te netwerken. De Nationale Werkbezoekdag sluit hier perfect op aan”.

Nationale Werkbezoekdag

De Werkbezoekdag is in 2013 bedacht door Prof. dr. Ton Wilthagen als lokale initiatief. JobOn heeft zijn concept opgepakt en is sinds 2017 de landelijke aanjager van de (Nationale) Werkbezoekdag. Wil je samenwerken bij de 13e editie op 19 november 2025? Neem contact op met Stichting JobOn.

JobOn

Achter de schermen! Maak kennis met…

Josée Blanken

Josée Blanken

Directeur Stichting JobOn

Ik ben algemeen directeur en bestuurder van Stichting JobOn. Om de Werkbezoekdag tot een succes te maken hebben we contact met honderden werkgevers, maar ook met bijvoorbeeld de regionale Werkgevers Servicepunten of branche-verenigingen. Hoe meer werkgevers de deuren openen, hoe meer er valt te kiezen voor de honderden werkzoekenden in het netwerk van JobOn.

“Vanuit JobOn geloven we in de kracht van netwerken.”

De dag is niet alleen interessant voor in-between-job’ers, maar ook voor werkgevers die werken aan hun employer brand en natuurlijk voor professionals die gewoon enthousiast over hun beroep, baan of branche willen vertellen in een netwerkgesprek met een gemotiveerde werkzoekenden

Pieter Vermeer

Pieter Vermeer

Directeur Innovatie Stichting JobOn

Ik ben oprichter en directeur innovatie bij Stichting JobOn. Veel werkgevers omarmen het idee van de Werkbezoekdag door hun deuren te openen om nieuwsgierige werkzoekenden een vrijblijvend kijkje in de
keuken te geven. Dit is belangrijk, want we geloven in de kracht van netwerken. Er
staan nog mensen langs de zijlijn en veel mensen zitten in hun huidige baan niet op
hun plek. De Werkbezoekdag verkleint de mismatch op de arbeidsmarkt en zorgt dat
talent wordt benut!

“Onbenut arbeidspotentieel
is dichterbij dan je denkt!”

Inmiddels hebben 3298 werkgevers meegedaan, zijn er ruim 6000 netwerkgesprekken tot stand gekomen en hebben 3946 werkzoekenden hun kansen op duurzaam werk vergroot.

Imre Meier

Imre Meier

Projectcoördinator 'Nationale Werkbezoekdag'

Sinds maart 2023 ben ik als Communicatiespecialist bij Stichting JobOn druk bezig met onder andere social media, de website en het schrijven van blogs en nieuwsbrieven. In dat dezelfde jaar ging ik ook als Communicatiespecialist aan de slag voor de Nationale Werkbezoekdag. Tijdens de 12e editie van de Nationale Werkbezoekdag op 20 november ben ik als Projectcoördinator het voornaamste aanspreekpunt. 

‘’Fijn om met de Werkbezoekdag vraag en aanbod samen te kunnen brengen.’’

De Nationale Werkbezoekdag is een mooie manier om je netwerk te vergroten, nieuwe inzichten te krijgen en wellicht als bijvangst een nieuwe baan of collega!

 

Pin It on Pinterest