FAQ
Veelgestelde vragen…
1. Wat kost deelname aan de Werkbezoekdag?
Deelname is gratis, zowel voor werkzoekenden als voor werkgevers. Stichting JobOn is een maatschappelijke organisatie die de mismatch op de arbeidsmarkt wil verkleinen en mensen ondersteunt in de zoektocht naar passend werk. Wel vragen we van de deelnemers tijd en inzet. Wil je het werk van Stichting JobOn ondersteunen? Dan kun je een donatie overmaken via www.jobon.nl/donatie/.
2. Moeten we een vacature hebben?
Nee, het is niet nodig om concrete vacatures te hebben, het draait tijdens de Werkbezoekdag immers om netwerken.
3. Hoeveel tijd kost het om mee te doen?
Inschrijven kost ongeveer 2 minuten en het netwerkgesprek kost meestal een uur. Als je van te voren of na afloop nog een keer een bericht wilt delen op LinkedIn, dan ben je misschien nog 15 minuten extra kwijt.
4. Waar vindt de werkbezoekdag plaats?
De werkgever bepaald of het netwerkgesprek fysiek of online is. Fysiek is het waardevolst omdat werkzoekenden dan echt een kijkje kunnen nemen in de keuken. Een werkgever kan er ook voor kiezen om online een gesprek aan te bieden. Dan deelt de werkgever per mail een link voor bijvoorbeeld Teams of Zoom.
5. Kan ik ook op een andere dag mee doen?
Ja, werkgevers bepalen in onderling overleg met de nieuwsgierige werkzoekenden een datum en tijdstip. Het netwerkgesprek hoeft niet op 20 november plaats te vinden, hoewel dat uiteraard wel het leukst is!
6. Met hoeveel mensen moet/mag ik in gesprek als werkgever?
Standaard is elke professional opengesteld voor drie aanmeldingen. Dus maximaal 3 mensen kunnen zich aanmelden, maar dat kunnen in de praktijk dus ook 0, 1 of 2 zijn.
7. Voor hoeveel gesprekken mag ik me aanmelden als werkzoekenden?
We willen zoveel mogelijk unieke mensen laten profiteren van de Werkbezoekdag. Daarom mag je voor maximaal 3 verschillende werkgevers aanmelden voor een netwerkgesprek.
8. Ik ben werkgever en mijn profiel staat online op de website. Ik wil graag iets wijzigen, hoe doe ik dat?
Stuur een mail naar info@werkbezoekdag.nl met het verzoek en wij zullen het aanpassen op de website.
9. Kan ik mij aanmelden op een tijdsslot?
Nee, we vragen de werkgever en werkzoekenden om samen een tijd af te stemmen.
Contact