Op dinsdag 3 september 2019 vond de officiële aftrap voor de organisatie van de Nationale Werkbezoekdag 2019 plaats op Schiphol. De Luchtvaart Community Schiphol (LCS) stelde belangeloos haar ruimte en organisatietalent beschikbaar voor deze middag. Dank daarvoor!

Deze inspiratiemiddag stond, naast de aftrap voor de Nationale Werkbezoekdag 2019 op 20 november, in het teken van het thema Candidate Marketing, werven vanuit het perspectief van de sollicitant! Dit onderwerp was uiteraard niet random gekozen, want dat is immers het onderliggende concept van de Nationale Werkbezoekdag!

Aanwezigheid was op basis van uitnodiging (zowel door LCS als DeBroekriem) en resulteerde in een – onverwachte – massale opkomst, zeker zo vlak na de zomervakantie! Drie sprekers gaven invulling aan het thema, namelijk:

  • Francien David, directeur LCS, opende de middag en vertelde over duurzame werkgelegenheid op Schiphol en hoe de Nationale Werkbezoekdag daartoe een meerwaarde biedt voor werkgevers op en rondom Schiphol;
  • Aaltje Vincent, grondlegger van de Jobmarketing methode, Solliciteren via LinkedIn en Candidate Marketing, nam de aanwezigen mee in de praktijk van de Candidate Marketing en de meerwaarde om op die manier werkzoekenden tegenwoordig aan je kunt binden;
  • Vera Sleutels, projectleider Nationale Werkbezoekdag 2019, nam de aanwezigen mee in het concept van de Nationale Werkbezoekdag en de praktische meerwaarde die deze dag biedt voor werkgevend en werk(zoek)end Nederland.

Natuurlijk ben je al als organisator altijd benieuwd naar de meerwaarde van dergelijke dagen. Naast de vele enthousiaste en geïnteresseerde reacties tijdens de middag, liep ook nog eens onze tijdlijn op Linkedin en LinkedIn-berichten-box vol…

Post van Samir Haddouch op LinkedIn
Post van Rosa Bouwman op LinkedIn
Hoe fijn is het om te merken dat aanwezigen tijdens het Pre-Event de “strijd” aan gaan om zoveel mogelijk werkgevers te mobiliseren voor de Nationale Werkbezoekdag 2019 #netwerkenwerkt #sneeuwbaleffect

Tijdens de Nationale Werkbezoekdag 2019 openen werkgevers in heel Nederland op 20 november hun deuren voor werkzoekenden EN voor mensen die zich willen oriënteren op een volgende stap in hun loopbaan. Deelname aan de Nationale Werkbezoekdag is een kosteloos en laagdrempelige manier voor werkgevers en geïnteresseerde werk(zoek)enden om kennis met elkaar te maken en van elkaar te leren!

Pin It on Pinterest

Shares
Share This